• Katstraat 15 - 9340 Lede
  • (+32) (0)499 24 54 36
  • info@gratisspullenzoekengeven.be
  • Bank: IBAN BE55 0015 0850 9644 - BIC GEBABEBB       KBO 0885.644.048 - RPR Dendermonde

Professionele Hulpverleners

Veelgestelde vragen

(de vraag 2x aanklikken en muispijl in de marge naast open gevouwen tekst plaatsen)

Bent u als werknemer in contact met gezinnen die het echt heel moeilijk hebben en gunt u deze gezinnen een extraatje?
Dan kan u voor elk gezin apart een aanmeldformulier invullen.

De gegevens op jouw aanmeldformulier worden onmiddellijk opgeslagen in een database. Als je weer inlogt kun je deze gegevens bekijken en zo nodig weer aanpassen. Op deze manier kun je nagaan of jouw gegevens correct in de database staan. U kunt dus altijd de eigen gegevens controleren en wijzigen door simpelweg opnieuw in te loggen met jouw emailadres en zelf aangemaakt wachtwoord tijdens je eerste registratie.

Als het gezin in aanmerking komt ontvang je hier bij uitvoering bericht over. Als het gezin niet in aanmerking komt, krijg je van ons geen bericht. Jammer genoeg kunnen wij ook niet ingaan op verzoeken om meer informatie te geven over waarom het gezin niet in aanmerking kwam.

Een gezin kan uitsluitend in aanmerking komen voor een extraatje van BiJeVa vzw als het is voorgedragen door een persoon werkzaan bij een erkende organisatie uit de welzijns- en zorgsector of bij een instantie belast met de uitvoering van de beleidsregels die betrekking hebben op de sociale bijstand en armoedevoorzieningen. Je krijgt als bemiddelaar dan van ons een eenmalige Aanbeveling Code per gezin toegestuurd, deze Aanbeveling Code dient u aan de door u geselecteerde gezinnen te geven die zij in hun registratie bij BiJeVa vzw dienen te vermelden. Registreren bij BiJeVa kunnen de ouders ofwel met hun eigen unieke emailadres via Registreren en Inloggen op onze website ofwel met het sturen van het sms’je: 'Aanbeveling Code ......, Anny bel mij eens'. De gezinnen vernemen dus enkel van jouw dat zij via uw bemiddeling een extraatje kunnen aanvragen bij BiJeVa vzw en hoe zij dat kunnen doen. Middels deze Aanbeveling Code kunnen we de gezinnen aan de organisatie/instelling waar u als hulpverlener werkt koppelen. Verder kunnen wij, indien wij na onze babbel met het gezin het nodig vinden, ook bij de organisatie/instelling checken of het gezin daar inderdaad als cliënt staat ingeschreven. In voorkomend geval verifiëren wij hiervoor alleen de naam, het adres en de namen/leeftijden van de kinderen. Wij attenderen u er graag op dat bij deze werkwijze uitsluitend het gezin effectief uitmaakt of het een extraatje wenst. De bemiddelaar noch zijn/haar werkgever geeft enige persoonsgebonden informatie aan BiJeVa vzw

Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten kunt naar de inlog pagina gaan en daar een nieuw wachtwoord opvragen. Om een nieuw wachtwoord te ontvangen dient u uw e-mailadres in te vullen en vervolgens op de tekst "Wachtwoord vergeten" te klikken. Er wordt dan automatisch een nieuw wachtwoord naar u toegestuurd. Met uw nieuwe wachtwoord en e-mailadres kunt u vervolgens opnieuw inloggen als geregistreerde bezoeker.

Enkel als het door jouw aanbevolen gezin in aanmerking komt ontvang je hier bij uitvoering bericht over. Indien dit e-mail bericht niet bij je binnenkomt dan wordt dat meestal veroorzaakt door anti-spam programma's. Hierdoor kunnen de e-mailberichten in uw ongewenste e-mail map terecht komen. Hoewel die heel nuttig zijn houden ze ook wel eens onterecht e-mail berichten tegen. Omdat wij die instellingen op uw computer niet kunnen wijzigen zult u dat zelf moeten uitzoeken en eventueel de instellingen van het anti-spam programma wijzigen van uw e-mail programma.

Een account wijzigen door in te loggen als geregistreerde bezoeker en vervolgens onder "Wijzig uw persoonlijke gegevens" te klikken. In uw profiel kunt u uw persoonlijke informatie aanpassen.

U kunt contact opnemen voor vragen, maar u kunt ons ook uw suggesties sturen. Wanneer u een klacht heeft kunt u ook contact met ons opnemen. Gaat de vraag of klacht over een zaak die al is beantwoord in de FAQ? Dan kunnen wij niet verder ingaan op jouw vraag of klacht. Contact e-mail: info@bijeva.be

Een gezin kan uitsluitend in aanmerking komen voor een extraatje van BiJeva vzw als het is voorgedragen door een persoon werkzaan bij een erkende organisatie uit de welzijns- en zorgsector of bij een instantie belast met de uitvoering van de beleidsregels die betrekking hebben op de sociale bijstand en armoedevoorzieningen. Bovendien moet het gezin bij het aanmelden de Aanbeveling Code opgeven!

Registreren bij BiJeVa kunnen de ouders enkel met een verplichte opgave van een Aanbeveling Code ofwel met hun eigen unieke emailadres via Registreren en Inloggen op onze website ofwel met het sturen van het sms’je: 'Aanbeveling Code ......, Anny bel mij eens'. Die noodzakelijke Aanbeveling Code krijgen zij van een bemiddelaar. De gezinnen vernemen dus enkel van een bemiddelaar dat zij een extraatje kunnen aanvragen bij BiJeVa vzw en hoe zij dat kunnen doen.

BiJeVa vzw respecteert de privacy van alle geregistreerde bemiddelaars en gezinnen en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die zij ons verschaffen vertrouwelijk wordt behandeld. Op onze website worden geen persoonsgebonden gegevens verzameld, behoudens de gegevens die u vrijwillig heeft verstrekt bij de registratie gezin of uw aanmelding bemiddelaar. Wij zullen die persoonlijke gegevens nooit overdragen aan een derde noch gebruiken voor statistieken! Een bemiddelaar of gezin kan te allen tijde zijn gegevens aanpassen of vragen te verwijderen.

Veelgestelde vragen over: bemiddelen bij het aanbieden van een extraatje voor gezinnen in armoede; het aanvragen van een extraatje door een gezin in armoede uit Vlaanderen ...