Jaaroverzicht 2024
- 01. Ruime telefonische bereikbaarheid: hoofdzakelijk terugbel verzoeken – 1175 sms’je ‘Anny bel mij eens op’ sms’jes (meestal ‘s avonds, ook in de weekend). Een belangrijk deel zijn luister-telefoontjes.
- 02. Vriendschappelijke huisbezoeken – 0.265
- 03. Informatie geven – 0.082
- 04. Emotionele en luister steun bij verlies, rouw, een stigmatiserend proces in relatie tot welzijnszorg vanwege een ondoorzichtige en
radicale ingreep, na echtscheiding of directe ervaringen van uitsluiting – 0.023 - 05. Administratieve beslommeringen in orde te brengen – 0.004
- 06. Aanmoedigen om meer sociale contacten aan te gaan en gebruik te maken van regelingen en voorzieningen – 0.058
- 07. Onmiddellijke dienstverlening – 4.164
- 7.01 leveren voedingspakket – 2.002
- 7.02 vervangen versleten kledij – 1.170
- 7.03 vervangen versleten schoeisel – 0.948
- 7.04 leveren en/of installeren PC – 0.002
- 7.05 leveren meubelen – 0.004
- 7.06 leveren huisraad – 0.004
- 7.07 leveren fietsen – 0.008
- 7.08 uitvoeren kleine herstellingen – 0.010
- 7.09 renteloos voorschieten huurwaarborg – 0.000
- 7.10 financiële steun toekennen aan minder begunstigde leerlingen tijdens het lager, het middelbaar en het hoger onderwijs – 0.003
- 7.11 betaling openstaande school-, nuts- en ziekenhuisfacturen – 0.005
- 7.12 uitlenen tablets & laptops – 0.000
- 7.13 inzetten gelukscoach via beeldbellen met ouders en kinderen – 0.008
- 08. Ondersteuning of bemiddeling in contacten met instellingen of diensten – 0.020
- 09. Doorverwijzen of toeleiden naar gespecialiseerde hulpverlening – 0.003
- 10. Rap op Stap advies – 0.008
- 11. Schriftelijke hulpvragen die o.a. betrekking hadden op financiële problemen zijnde onbetaalde school, ziekenhuis-, gas-, water- en elektriciteitsfacturen, gericht aan H.M. de Koningin – 0.005
Tijdens sociale interacties in de dagdagelijkse realiteit kunnen BiJeVa vormen van sociale steun tegelijkertijd plaatsvinden en elkaar zelfs beïnvloeden.